Nie można bagatelizować systematycznej kontroli tego urządzenia. Zapas to nie poduszka powietrzna w samochodzie, która może być zamknięta przez wiele lat w kontenerze, a i tak zadziała. Zazwyczaj wietrzenie i przełożenie RSH wystarczy zrobić raz do roku najlepiej przed sezonem, chyba że producent danego modelu zaleca robić to częściej.
RATUNKOWY SYSTEM HAMUJĄCY (RSH) zwany potocznie zapasem to twoja ostatnia deska ratunku.
W przypadku podejrzenia, że paczka z zapasem została narażona na wilgoć niezwłocznie należy ją wyciągnąć i rozwiesić czasze aby nie doszło do zapleśnienia tkaniny.
Przełożenie zapasu to nie wyjęcie czaszy i włożenie z powrotem do kontenera!
System RSH należy rozłożyć w suchym miejscu przynajmniej na 12h i dopiero wtedy poskładać. Składanie zapasu wymaga wiedzy i doświadczenia, którymi dysponujemy, dzięki czemu komfort psychiczny podczas latania będzie dużo większy.
Do składania używamy stołu z powierzchnią antystatyczną, a wilgotność powietrza w pomieszczeniu nie przkracza 40%.
Aby równo ułożyć linki stworzyliśmy narzędzie do ich zwijania.
PRZEKŁADANIE ZAPASÓW (RSH)
dokładne sprawdzenie zapasu (uszkodzenia mechaniczne, zawilgocenia, ślady pleśni)
wietrzenie RSH przed ponownym ułożeniem
złożenie spadochronu wg instrukcji i zaleceń producenta
montaż w uprzęży
czas wykonania usługi do 3 dni roboczych
RSH STANDARDOWY OKRĄGŁY
120 zł
RSH TANDEM OKRĄGŁY
150 zł
RSH STEROWANY I KWADRATOWY
160 zł